Sunday, February 23, 2014

DOA MEMULAKAN PEKERJAAN

Doa Memulakan Pekerjaan

 

اَلْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ، وَالصَّلاَةُ وَالسَّلاَمُ عَلَى أَشْرَفِ الأَنْبِيَآءِ وَالْمُرْسَلِيْنَ سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ أَجْمَعِيْنَ.
اَللّهُمَّ إِنَّا نَسْأَلُكَ فَوَاتِحَ الْخَيْرِ وَخَوَاتِمَهُ وَجَوَامِعَهُ أَوَّلَهُ وَآخِرَهُ وَظَاهِرَهُ وَبَاطِنَهُ وَالدَّرَجَاتِ الْعُلاَ مِنَ الْجَنَّةِ.
اَللّهُمَّ إِنَّا نَسْأَلُكَ خَيْرَ هَذَا الْيَوْمِ وَخَيْرَ مَا فِيْهِ ، وَنَعُوْذُبِكَ مِنْ شَرِّ هَذَا الْيَوْمِ وَشَرِّ مَا فِيْهِ.
اَللّهُمَّ طَهِّرْ قُلُوْبَنَا مِنَ النِّفَاقِ ، وَأَعْمَالَنَا مِنَ الرِّيَاءِ ، وَأَلْسِنَتَنَا مِنَ الْكَذِبِ ، وَأَعْيُنَنَا مِنَ الْخِيَانَةِ ، فَإِنَّكَ تَعْلَمُ خَائِنَةَ الأَعْيُنِ وَمَا تُخْفِي الصُّدُوْرُ.
وَصَلَّى اللهُ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِهِ وَصَحْبِهِ وَسَلَّمَ وَالْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ الْعَالَمِيْنَ.
Ertinya:
Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih.
Segala puji-pujian bagi Allah Tuhan Pentadbir seru sekalian alam dan selawat serta salam ke atas semulia-mulia Nabi dan Rasul; Sayidina Muhammad, dan ke atas ahli keluarga dan para sahabat baginda sekalian.

Ya Allah! Sesungguhnya kami memohon kepadaMu pembukaan yang baik dan penutup yang baik, dan keseluruhan yang baik di awalnya dan di akhirnya, zahirnya dan batinnya serta darjat yang tinggi di syurga.

Ya Allah! Sesungguhnya kami memohon kepadaMu kebaikan hari ini dan kebaikan yang ada pada hari ini, dan kami berlindung kepadaMu daripada keburukan hari ini dan keburukan yang ada pada hari ini.

Ya Allah! Sucikanlah hati kami daripada sifat nifaq (munafiq), pekerjaan kami daripada amalan riya', lidah kami daripada berkata bohong dan mata kami daripada berlaku khianat. 

Maka sesungguhnya Engkau Maha Mengetahui segala mata-mata yang berlaku khianat dan apa yang disembunyikan oleh dada-dada.

Dan semoga Allah melimpahkan selawat serta salam ke atas Sayidina Muhammad dan ke atas ahli keluarga dan para sahabat baginda, dan segala puji-pujian bagi Allah Tuhan Pentadbir seru sekalian alam.

No comments:

Post a Comment

BEBAN NAFKAH

Berita Harian, 19 Oktober 2012 Oleh Nor Affizar Ibrahim BEBAN NAFKAH Masalah bekas suami culas dan liat membayar nafkah kepada bekas ...