Thursday, December 26, 2013

Aura Bakal Ibu

 Berita Harian, Selasa Jun 19, 2013
 Oleh Nor Affizar Ibrahim


 Aura bakal ibu




SENTIASA menjadi perhatian. Itulah kehidupan yang dilalui Kate Middleton, isteri pewaris takhta kedua Britain, Putera William.
   
 Berbaki sebulan lagi, pasangan berkenaan akan menyambut anak pertama mereka yang dijangkakan lahir, pada 13 Julai ini.
   Kate yang dijangka bakal menerima cahaya mata lelaki memang selalu mencuri perhatian dengan gaya busananya yang anggun. Apa saja dipakai wanita berusia 31 tahun ini, selalu ditunggu ramai.

   Tidak terkecuali, gaya busananya ketika hamil. Malah, dari awal kehamilan hinggalah ke saat ini, ke mana saja Kate pergi lensa kamera pasti tidak terlepas merakamkan busana apa yang digayakan.

   Harus diakui, Kate selalu menunjukkan penampilan mengagumkan sepanjang kehamilan. Beliau bukan saja menjadi perhatian tetapi juga inspirasi bagi wanita lain. Malah, ramai memuji Kate dilihat makin cantik dalam balutan pelbagai fesyen baju hamil.

   Ini bukanlah mustahil, dalam hal fesyen Kate selalu berusaha menghadirkan penampilan dan gaya prima, walaupun saat usia kandungannya yang makin matang.
   Kehadiran Kate juga menjadi tumpuan dunia fesyen antarabangsa yang mahu melihat gaya terbaru beliau sebagai ibu mengandung.
  
 


Jadi aliran busana
  
  Mengimbas penampilan pertamanya sejak dikhabarkan hamil dan ketika mengalami alahan kehamilan teruk sehingga harus dirawat di hospital, Kate didapati sentiasa menjaga keperibadiannya. Ini jelas dilihat, ketika bakal ibu itu keluar dari hospital, beliau muncul dengan gaya memukau.
 
   Pada awal usia kehamilannya, kandungan Kate agak kecil mungkin kerana beliau memiliki tubuh langsing. Justeru, apa saja yang dipakainya tetap tampak menawan seperti mana beliau sebelumnya yang terlihat cantik dalam busana seharian.

     Lebih menarik, baju hamil Kate yang bercorak flora kecil dengan gaya Shanghai dan berkancing menyilang, menjadi aliran busana digilai oleh kebanyakan wanita di seluruh dunia. Apa yang pasti, meskipun sedang mengandung, ia tidak menghalang Kate untuk tampil bergaya hebat.
   

Kate membuat penampilan kali pertama di khalayak ramai sejak pulang dari percutian "babymoon" di kepulauan Carribean. Ia adalah penampilan rasmi kedua beliau sejak diisytiharkan hamil dan ketika itu kandungannya sudah mencecah empat setengah bulan. Beliau mengenakan busana yang memperlihatkan bentuk perutnya yang kian ketara dengan mengenakan gaun MaxMara Studio.
   Ketika menghadiri acara di National Portrait Gallery London, Kate terlihat cantik dalam balutan gaun koktel tanpa lengan berwarna biru bergaris empayar rekaan Emilia Wickstead.
   Beliau tampil penuh bergaya dan melangkah dengan senyum mekar, Apa yang pasti, biarpun tampak sederhana tetapi mampu mengubah susuk yang sangat mempesona. Kasut dengan warna senada membuatkan Kate bagaikan Cinderella.
  

Paduan kot dan gaun


 Ketika hadir pada majlis perkahwinan sahabatnya di Switzerland pula, Kate tampil begitu elegan mengenakan mantel bulu berwarna krim dan dress bermotif bunga. 
Duchess of Cambridge ini juga memakai topi pillbox berwarna coklat dan sebai bulu.
    Dengan menggunakan mekap sederhana dan jauh dari kesan mewah, Kate tampak anggun memadankannya dengan antinganting mutiara putih. Usia kehamilan yang masih muda juga membuat tubuhnya tidak banyak berubah.
   Begitu juga ketika membuat lawatan ke hospital Naomi, Hampshire, dengan mengenakan gaun mini tanpa lengan berwarna pic yang dipadukan dengan kot berwarna senada dari Tara Jarmon Cotton Twill, Kate tetap memberikan daya tarikan tersendiri.

Beliau memadankan penampilannya itu dengan platform tumit tinggi dari LK Bennett dan beg genggam berwarna krim. Gaun polka dot yang dipakai Kate ketika menghadiri pembukaan studio Warner Bros juga mencuri perhatian dan memberikan penangan hebat.
Gaun keluaran Topshop itu dikatakan, `diburu' pembeli dan habis dijual. Dengan gaun polkadot ini, sang puteri itu yang biasanya tampak langsing, terlihat lebih berisi tetapi layaknya sebagai wanita hamil.
  

Gaun polka dot
 
Pada usia kandungan enam bulan, Kate pernah menggayakan gaun koktel berwarna biru dengan gaya 1950-an. Pilihan sepatu tumit tinggi senada dengan pilihan busana manakala rambut panjangnya dibuat ikal dan didandan ke sisi. Ternyata, Kate tidak pernah kehilangan pesona.
     Kate menyarung kot keluaran jenama Mulberry dalam lawatannya ke National Review of Queen's Scouts di Windsor Castle, Berkshire di London. Penampilannya tetap tampak segar dalam balutan kot diperbuat daripada bahan tweed warna hijau muda.
  

Gaya santai
 
 Aura kecantikannya terserlah dalam suasana santai. Ketika berbelanja untuk kelengkapan bayi bersama ibunya, Carole Middlebeliau terlihat makin dengan blaus hamil berwarna biru gelap berenda krim cantik melingkari di bahagian leher.
ton di South Kensington,

     Untuk membuat penampilannya semakin terlihat anggun dan mempesona, blaus dipadankan dengan celana bukan denim warna senada dan kasut bot hitam panjang.
   Sapuan riasan wajah dan dandanan rambut semula jadi selalu setia menemani setiap penampilannya.
   Selain itu Kate juga pernah mengenakan busana hamil bermotif bunga daripada sutera motif. Gaun sutera potongan ketat itu dipakai ketika menghadiri Willows Primary School di Manchester dan ia membuatkan perut hamil Kate tampak jelas.



   Terkini, Kate menghadiri acara di Istana Buckingham dengan mengenakan busana daripada sutera yang di dominasi warna kuning. Busana itu adalah hasil rekaan pereka Inggeris, Emilia Wickstead yang memperlihatkan sentuhan elegan dan klasik tanpa menghilangkan kesan cerah yang membuat nyaman.
   Busana di inspirasi dari vintage ala 1950-an. Kate mengenakan topi berwarna krom, sepatu pump berwarna senada serta antinganting mutiara.
   Apa saja pilihan busana Kate gaya ditonjolkan memang cocok. Kebanyakan busana hamil Kate tidak banyak menampilkan kesan seksi atau buka-bukaan. Tetapi keperibadiannya tetap terserlah dan ramai yang terus mengagumi kecantikannya.



No comments:

Post a Comment

BEBAN NAFKAH

Berita Harian, 19 Oktober 2012 Oleh Nor Affizar Ibrahim BEBAN NAFKAH Masalah bekas suami culas dan liat membayar nafkah kepada bekas ...